MOBILITEIT:
DE AUTO!
Deel 1
Tijden veranderen wie daar aan twijfelt moet de autogeschiedenis nalezen , gestuurd door Regeringen en Autofabrikanten. 30 jaar geleden werd de diesel de hemel in geprezen!
Dehaene ,toenmalige eerste minister ,gaf zelfs een premie voor wie een diesel wilde kopen door de jaren heen , werd hij meer en meer geperfectioneerd, lees zuiniger.
Tot op dit ogenblik is er geen enkele verbrandingsmotor die kan tippen aan de diesel met een verbruik van 3 a 4 liter op 100 km, dus ook een mindere uitstoot!
Maar enkele jaren geleden kwamen de milieuactivisten in beeld , de oliefabrikanten zagen hun volumes verminderen en er kwam een kentering!
De benzine wagens kwamen terug in de actualiteit onder het mom van minder uitstoot , dus properder.
Maar de realiteit is toch iets genuanceerder, de kleine stadswagens kregen een rommelige 3 cilinder die in stilstand met draaiende motor , een trillende massage geeft .
+ Plus de Reclames maakt gewag van een verbruik tussen 5 en 7 liter / 100 km
Vergeet dit maar! In de stad kan dit gewoon oplopen tot 10 liter en zelfs meer!
Joepiii…voor de Oliesjeiks en de Regeringen!
En de Bevolking stond erbij en kocht het maar.
En toen kwamen de “Elektrische wagens” een nieuwe markt werd aangeboord!
Onder voorwendsel CO² naar omlaag , geen enkele wagen kan dit bereiken zonder enorme investeringen , dit was maar een voorwendsel.
Enkele jaren geleden was er nog het afschakelingsplan in de winter , men moest zeer zuinig zijn met onze elektriciteit .Het ging zelfs zover dat stofzuigers die 1200watt gaven niet meer mochten verkocht worden! Alles moest zuiniger van Europa!
Maar kijk 3 à 4 jaar later is hier allemaal géén sprake meer van tekorten. Nu spreekt men enkel nog over Stekkerhybride en volledig Elektrische wagens en Batterijfietsen!
Die moeten allemaal aan de stroom met een verbruik waarover wordt gezwegen .
Tussen 16 KWH en 24 KWH/ per 100 KM
Maar het ergste is de aankoopwaarde ! men vind géén EV (Electrische Voertuigen) onder de 40.000 met uitschieters van 80.000….100.0000 tot 190.000 prijzen Porsche.
Hoorde ik een auto-journalist vertellen! 40.000 komt in de buurt wat Jan Modaal kan betalen.
Spijtig voor mij want dan ben ik nog minder dan Jan Modaal.
Automobielsector stopt binnen enkele jaren met kleine stadswagens te bouwen wegens te weinig winst !!!!
De nieuwe markt zijn EV goedkoper assembleren, minder onderdelen, veel plastic (goedkoper , minder gewicht ) alleen de batterijen kosten een meerprijs. Maar de grondstoffen halen ze dan ook uit Kongo en nog een paar goedkopere landen !
Dus conclusie ;
Fabrikanten maken op EV woekerwinsten , dus de 1 % Rijken op deze Planeet worden nog rijker , wij kunnen natuurlijk ook Elektrisch rijden , maar dan met de fiets , niet waar!!!
Voetnoot :
Er zijn op dit ogenblik rond de 8000 ingeschreven EU voertuigen, ze verwachten op 1 jaar een verdrievoudiging .
Er is al een discussie aan de gang , de Energieregulator zou vanaf 2022 de stroomprijs verhogen voor mensen die stroompieken veroorzaken, lees pieken meer dan 3,15 KW
Het wordt dus belangrijk om die Piek te beperken en gebruik te maken van uw Zonnepanelen .Men moet wel Zonnepanelen hebben?
Gebruik uw gezond verstand en denk na !
Wat de Media en de Regering en de zogenaamde experts U vertellen!
Als laatste een dure grap , die geen grap is :
De GT3 RS BUGATTI Prijs 3.600.000 € zonder BTW
Onderhoudsbeurt 16.000 €
Set banden 25.000€
CO² uitstoot 500 GR
De steden waar je niet binnen mag wegens te hoge vervuiling geeft BUGATTI een Jaarabonnement voor de Stad om binnen te mogen! (dit is een lachertje!)
CEO BUGATTI , Wie kan zoiets kopen???
Hier spreken we over een Clubje van SuperRijken! Vaak zijn het ondernemers en eigenaars van Beursgenoteerde Bedrijven!
Vaststelling , ze gaan niet allemaal failliet !!!
Marcelino
Maak jouw eigen website met JouwWeb